maandag, oktober 23, 2006

Precies 50 jaar

na het begin van de Hongaarse opstand leek het me een goed moment om "De ondraaglijke lichtheid van het bestaan' van Milan Kundera weer eens te gaan herlezen.

Eindelijk heb ik "Alles is verlicht" van Safran Foer uit. Een geweldig maar "chaotisch" boek; echt iets waar je van moet houden en waar je bij moet blijven want de verhaalstructuur is af en toe nogal complex. Schaterlach wordt afgewisseld met Nazi/Joden drama.
HIER kun je even de eerste pagina lezen.... dan weet je meteen of het wat voor je is.

Voorlopig ligt Milan weer naast of in mijn bed.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

I do not understand what you write ;-) But I love Foer - his books are amazing!!!

Anoniem zei

Fantastische schrijver, die Kundera, maar wel een Tsjech :P
Als je per se iets van een Hongaar wil lezen, dan moet je iets van György Konrád lezen, bijvoorbeeld Het Tuinfeest.

De film Everything´s Illuminated is trouwens best wel de moeite waard, ik heb ´m afgelopen weekend gezien en ik heb regelmatig zitten schuddebuiken van het lachen.

Borat nou al gezien?

Anoniem zei

Thanks voor de link...