zondag, juli 09, 2006

Nutella is weer thuis!


Na de ontdekking dat Nutella weg was zijn we midden in de nacht naar buiten gegaan om haar te zoeken. Al roepend en met een etensbakje rammelend liepen we door de buurt. Hetzelfde verhaal op zaterdagochtend om 6 (!!!) uur, nadat ik wakker schrok van vechtende poezen en ervan overtuigd was dat ik Nutella's schreeuw hoorde.
Alles zonder resultaat.
Zaterdagmiddag waren op een paar "WANTED" postertjes na klaar met het ophangen hiervan in de wijk, toen een aantal mensen ons achterna kwamen en zeiden dat ze kat op het dak hadden zien lopen 's ochtends. Yeah right, hoe komt Nutella in Gods naam van het balkon op het dak?
We lopen naar huis en zien vrijwel meteen welk dak ze bedoelden: 3 verdiepingen onder ons is een dakje van een ander appartement. Nutella was uit het raam gesprongen cq gevallen in plaats van af het balkon en we hebben geen moment aan die kant van het huis gekeken of gezocht. Waarschijnlijk heeft Nutella gedacht dat ze kon vliegen nu dat vogeltje wat ze 2 weken geleden op het balkon had gevangen al snel gereincarneerd is...
Met hulp van onze dappere onderbuurjongen die op het dakje klom is ons knuffeltje met geschaafd neusje en al weer thuis!
BLIJ!!!!!!

Dus een uur nadat we ons de tering hadden gelopen om overal postertjes op te hangen, konden we weer een uurtje lopen om ze eraf te halen....

1 opmerking:

Anoniem zei

Jeetje, dat was stressen zeker! Gelukkig is Nutella weer veilig thuis!
Heb ik ook een keer gehad met Coco toen ze nog jong was. Was ze weggeglipt door de voordeur, Yet & ik ùùùren zoeken met een paar kinderen uit de buurt. Als een oude dweil door m'n knieën om onder auto's te kijken of ze daar misschien niet zat. Ik met een stem als een boer die kiespijn heeft: "CooooCooo!!!"
Continue blèren dus, omdat ik dacht dat ik Coco kwijt was... Zegt zo'n meisje van een jaar of 7 met een lief, klein stemmetje tegen me: "Je houdt wel erg veel van je katje, hè?"
Stotterend met een gebrekkige stem kon ik alleen maar "jjjjjaha!" uitbrengen.Dopje!...zij al volwassen en ik weer back to basic! Maar goed, na een paar uur gaven we het op. Met de voordeur open in de hoop dat ze het begreep... Dat ze begreep dat ik de liefste moeder van de héééle wereld ben, bijvoorbeeld! Want welke kat krijgt nou (okee, soms) kip Mc Nugget's van de Mc Donald's?...Precies , dat bedoel ik!
En jawel, wie komt daar na dik 3 uur parmantig & relaxed de trap oplopen? Juistem, Coco Polderman!Zo noem ik haar als ze vervelend is geweest, hahahaha!...De etter...XXXjes Lee